SCIROCCO
Servis => Technika => Téma založeno: jehla Listopad 19, 2009, 20:58:40 odpoledne
-
Zdravim,víte prosim vás někdo kde ho najdu a k čemu vlastně slouží? Popř. který relé ho ovládá? jen doplnim,že mam 1.8 JH...díky všem předem
-
To by měl být ten pátej vstřik na sání ne? A nevím jestli je přes relé, ale "ovládá" ho spínač na klapkách
-
Já nevim-myslim,že pátej vstřik je spíš ventil studenýho startu,né ??? Ve starý technice zátěžovej ventil zminoval myslim Airarmy v souvislosti s kolísáním otáček a chcípaním motoru... Jo a když už jsme narazili na ten pátej vstřik- našel by se někdo,kdo ví jaký všechny součástky(myslim čidla,ventily,podtlaky atd.) s tím pátým vstřikem souvisí? Už tak skoro púl roku se ho snažim rozchdit,ale zatim nefachá takže studený starty docela na pikaču a zima se blíží... ::)
-
u K-jetronicu to bylo na studený start. U KE-jetroniku, což je JH, by to mělo být i jako "přídavný" vstřik při plné zátěži.
-
Jo to zní logicky :) díky za odpověd...Ted už jen zjistit co a jak ten pátej vstřik ovládá...Vim,že už tohle téma bylo rozebíraný,ale já jsem tam nikde nenašel komplet rozbor :( Stáhnul jsem si i tu příručku-manuál- co je tady někde na foru,ale z toho moc moudrej teda nejsemmm ??? Tak kdyby se vám někomu ještě jednou chtělo tohle téma rozpitvat,tak bych vám byl vděčnej (popis,schémata,obrázky atd.) Předem moc díky všem...
-
Tak koukám,že se do toho asi nikomu moc nechce... Měl bych ještě dotaz... Může mít na ten pátej vstřik a obohacování směsi za studena vliv to,že mi nefunguje budík na teplotu vody? Souvisí s tim nějaký čidlo na vodu? Díky.
-
To by nemělo mít vliv. Nejsem si jistej jak u JH, ale u DX bylo čidlo v přírubě na hlavě, který bylo JEN pro ten pátej vstřik.
-
U JH to také pomáha (5.tý vstřik ) při studeném startu.. mám to vyzkoušené..
-
Tak koukám,že se do toho asi nikomu moc nechce... Měl bych ještě dotaz... Může mít na ten pátej vstřik a obohacování směsi za studena vliv to,že mi nefunguje budík na teplotu vody? Souvisí s tim nějaký čidlo na vodu? Díky.
asi ne- na 5vstřik je samostatny čidlo a na budik je taky samostatny čidlo
-
Díky za odpovědi ;) to Horan:tou přírubou na hlavě myslíš asi ten vývod ze předu-mam tam dvě čidla-horní s jedním drátem a spodní(vypadá,že kdysi mohlo bejt modrý?) s konektorem a dvěma dráty. Víte někdo jaký je k čemu? Díky.
-
to s jedním drátem je na budík a to se dvěma drátama (tuším že na 19 nebo 22klíč) by mělo být na ten pátej vstřik.
-
Super díky moc :) Vyměnim obě a uvidim-snad se pohnu z místa... Jo a jak na to tady koukám nevíš náhodou co je na levý straně taková "krabička" přišroubovaná na podběh-vedou do ní dva dráty(konektor) a nějaká(asi podtlaková?) hadice?
-
Jo tak to ti musí poradit nějakej JHčkář. Ani u Wendetky jsem to moc nezkoumal
-
Ten termočasový ventil před výměnou můžeš ještě vyzkoušet:
vytáhni konektor napoj zkoušečku, a při startování musí pár sekund svítit
A ta krabička je ventil na zvýšení volnoběhu při zatížení např. když zapneš klimu (i když na JH se to montovalo standardně i bez klimy)
-
to Bandito: tím termočasovým ventilem myslíš to spodní(modrý?) čidlo nebo ten pátej vstřik? Jo a má ta zátěžová krabička vliv i na něco jinýho,když nemám klimu?
-
napsal jsem to blbě, myslim čidlo ;)
Ta krabička ti zvedá volnoběh
-
Zdravim všechny,pořád pátrám a zkoušim všechno možný s tím obohacováním za studena(starty a "studený rozjezdy") a přišel jsem na to, že mi tedˇ (u nás ráno -10) sciro startuje a drží volnoběh líp než za mnohem vyšších raních teplot...Mam to pořád na přímo-tlačítko(pátej vstřik),ráno při startu ho podržim,než motor naběhne a pak ještě tak 2x..3x zmáčknu a "drží" to volnoběh skoro bez problémů(v létě to bylo horší)...Tak bych potřeboval vědět čím(jaký čidlo,ventil...) by to mohlo bejt? Kdybych to měl měnit všechno a celý tak je to docela raketa,tak jen dotaz,jestli s tímhle má někdo zkušenost. Díky Vám všem předem...
-
zkušenosti s tim má snad Horan - a podle mě je hlavni problem teplotni čidlo ktery určuje jak bude otevřenej 5 vstřik ;)
-
No tak ten pátej vstřik má stříkat jen při startování. Tzn pokud točí starter. Zkoušel si koukat na ten "ventil přídavného vzduchu". Je to na 8v na sání zezadu. Může být zadřenej a nepřivírá vzduch. Je to těžký poradit takhle po netu. Může to být taky regulátor tlaku paliva. Ten je zase u rozdělovače a vedou do něj dvě hadičky. Taky nemusí regulovat.
-
to speed: tím teplotním čidlem myslíš to spodní modrý na přírubě hlavy motoru?
to horan:ten regulátor tlaku paliva to asi nebude-měnil jsem celou tu vstřikovací kostku za stopro funkční a je to pořád stejný...zkusim vyndat ten ventil přidav.vzduchu,ale jak poznám jestli funguje?
Jo a ještě dotaz:ještě jsem se dočet o bimetalu na bloku motoru,kterej má taky souviset se studenýma startama a obohacováním za studena-to bude asi ten bazmek dole pod oil filtrem co do něj vedou ty dvě panceř. hadice,že jo? Ví někdo jak vyzkoušet funkčnost? Moc díky všem.
-
To co je pod oil filtrem je vyvod na oil chladic ;)
-
Ta krabička na motoru skutečně ovlivňuje fázi zahřívání
Můžeš to vyzkoušet proměřit - odpoj konektor a proměř kontakty na tý krabičce - měli by mít kolem 25 ohmů
-
to Bandito: Díky za radu ;) Zítra to zkusim proměřit...Nevíš náhodou něco o tom ventilu "přídavnýho" vzduchu?
-
http://www.scirocco.cz/mkportal/modules/gallery/album/a_3958.jpg
-
Regulátor tlaku je právě to u olejovýho filtru. Vedou do něj ty dvě slabý panceřovaný hadice. Můžeš ho sice proměřit jak píše bandiťák, ale ještě to neznamená že funguje tak jak má. Ten bimetal vevnitř sice může něco regulovat, ale po těch letech už může být bimetal "unavenej" a může nastavovat špatný tlaky. Dá se to nastavit aby chodil ve správným rozmezí. Potřebuješ na to ale měřák na tlak a spoustu trpělivosti. No a ten ventil na vzduch poznáš tak že když ho dáš do ledničky/mrazáku, tak se musí "otevřít" a musíš vidět skrz a tuším že při nějakých 20°C musí zavřít. A taky je v tom vyhřívání, tak to změř jestli to má odpor. Ale z hlavy už nevím kolik Ohmu to má mít. Třeba někdo doplní. Pokud ne, tak bych to musel někde najít.
-
Jo je to to co napsal speeducha ;D
-
Pánové smekám :o Díky moc za rady,zítra jdu na to-doufám,že to dám konečně do kupy...
-
A pokud né tak bych to viděl na trochu jiný postup ;)
Jinak zátěžová ventil je kousek od páteho vstřiku a ovládáho relé které má na sobě zeleno-hnědé kolečko a myslím že číslo 1 a slouží to k tomu aby když zatížíš motor aby byly konstantní otáčky. A 5 vstřik je ovládán teplotně časovým čidlem a po ohřátí motoru se zavírá a funguje jen pak na klapky (microspínač) a je v reži mplného výkonu. Pokud máš dotaz tak volej a nebo piš ale nevím kdy tady zase budu.;)
-
zdravim,víte někdo co je to to teplotně časový čidlo a kde ho najdu? Pořád laboruju a zkoušim,ale výsledek zatim ZERO... :'(
-
Mělo by být na vodní přírubě na motoru (hadice od motoru do chladiče). Je tam čidlo na teplotu vody a právě tohle čidlo. Je to to větší. Myslím že 22 klíč ???
-
Já tam mam celkem tři čidla-dvě zeshora(jedno velký-hnědý-nevim na co je ???,druhý malý-to je na budík),jedno zespoda-modrý-to by mělo bejt ono,když i pátej vstřik i ten ventil přídavnýho vzduchu maj taky modrý patice ke konektorům. Problém je,že já ho mam normál na závit(nevim ted přesně jaká velikost klíče) a když jsem zkoušel objednat nový,tak přišlo na tohle moje auto sice taky modrý,ale bez závitu a žádný jiný se objednat(teda aspon u nás) nedá >:( Zkoušel jsem pátrat i jinde po netu,ale všude to samý-bez závitu-určený k montáži do plastový příruby a ja mam klasickou starou kovovou :'( a celý to předělávat a kupovat všechny čidla nový a i novou plast. přírubu(ani nevim jestli by to šlo jen prohodit) se mi fakt nechce... :-\
-
Je to možný. Já měl na DX jen dvě čidla a taky na závit. Někdo ho tu mít snad bude, nebo zkus vrakáč, nebo aspon od někoho pujčit jestli je to tím.
-
Spíš než obvolávat a objíždět vrakáče bych si ho zkusil od někoho půjčit a pak popř. odkoupit...
Takže: Našla by se tady nějaká dobrá duše,která by mi byla ochotná zapůjčit funkční teplotně časový čidlo(modrý,umístěný zespoda na přírubě motoru), nebo prodat jestli někdo máte nový náhradní, na motor 1.8 8V JH 70kW? Musí být na závit(k našroubování do kovové příruby-velikost klíče ještě zítra doplnim)...Předem všem díky MOC...
-
Možná napiš od kud přesně jsi. Třeba je někde kousek od tebe nějakej scirař. Napiš tu žádost i do hlavního pokecu, protože do techniky chodí někteří až něco potřebují ;)
Mimochodem to asi nemusí být pouze na JH. Mělo by to pasovat ze všech K,KE-Jetroniců. Takže i audi.........