Author Topic: Posílení brzd v závislosti na hlavním brzdovém válci  (Read 6609 times)

Offline Cherry

  • Člen CSSC
  • registrovaný uživatel
  • ****
  • Posts: 585
  • legendy nesmí nikdy zemřít !
Posílení brzd v závislosti na hlavním brzdovém válci
« on: August 02, 2015, 22:06:07 PM »
Tak abych byl taky trochu užitečný, podělím se s vámi s problémy a řešením, které vyvstávaly v průběhu mého posilování brzd. To že jsem na svém JHčku přestavěl zadní nápravu z bubnů na kotouče už jsem tady presentoval. Nakonec mi posloužila komplet celá 16V náprava od MoniCY v podstatě jen jako vzor, a já přestavbu zrealizoval na svou stejnou původní nápravu, ale s novými díly.
Posílením brzdových parametrů jak ve předu, tak i vzadu (brzdiče z Golfa IV) koupě nových kotoučů a destiček nebyly zdaleka poslední úpravou brzdového systému co bylo nutno udělat, aby vše správně fungovalo (byly nataženy nové brzdové trubičky, nová táhla ruční brzdy,ložiska, trny, držáky brzdičů atd), což jsem si v začátku úpravy vůbec neuvědomil. Po této práci nastala první zkouška „nového brzdného účinku“. V očekávání, že si otisknu čelo na sklo jsem se i připoutal. Bohužel se nic takového nekonalo. Je mi jasné, že si desky musejí sednout a že to nemůžu ihned zašlápnout aby se to nezkroutilo, ale vše bylo spíš horší, než lepší. Pedál se propadal do 2/3 a brzdit to začínalo až při druhém sešlápnutí. Pokud byla prodleva delší než cca 10 sec., zase nic. Jedinou útěchou mi bylo, že po druhém sešlápnutí to v těch 2/3 začalo opravdu slušně brzdit. Nejdřív jsem si myslel, že jsem soustavu blbě odvzdušnil a že si taky po chvíli desky sednou a samo se to vystředí a bude vše OK, ale nééé. Tak jsem se zamyslel nad fyzikou ze střední školy, jako něco o šíření tlaku a ploše pístů a vyústilo to v hledání na internetu, kde jsem zjistil zásadní chybu při mém počínání a to, že jsem zvětšil průměry brzdových pístků a tím i objemy brzdové kapaliny v brzdičích, na což samozřejmě hlavní brzdový originální válec z JH nestačí. Tak jsem začal hledat nějakou vhodnou náhradu brzdového válce z koncernových aut. Nejdřív musím říct, v jakých průměrech se koncernové hlavní válce dělají. Naše scirocca mají průměr hl. válce 20,64mm a to i verze 16V. Ten kdo tedy použije brzdiče s válečky originál 16V, ten nemusí dál číst a bude mu to fungovat. Ti co brzdy posílej, a pokud chtějí informaci musí číst dál (teda pokud jsou amatéři jako já a ne profesionálové, kterým bych si nedovolil radit).
Já tedy použil brzdové válečky v bzdičích takové, které odpovídají průměru 23,81mm. Mezi tím lze použít ještě průměr 22,2mm, který má třeba 1,6 GIII. Bohužel v tomto průměru neexistuje hlavní brzdový válec se čtyřmi výstupy na hadičky. Čím je model auta mladší, tím je pravděpodobnější, že bude mít ABS a tím jenom dva výstupy., protože ABS rozděluje dva vstupy na čtyři. A proto, aby to nebylo tak jednoduché, liší se válce v uchycení do posilovače. Za těchto podmínek vychází  nejlépe hlavní brzdový válec použitý v slabším Transportéru 4ce bez posilovače (je to verze se sedadly). Jediný jeho zásadní rozdíl je v největším průměru 25,4mm. Jinak má shodně čtyři výstupy 10 x 1mm (není tedy nutné předělávat holendry) a shodné osazení do posilovače. Úprava bude snad spočívat jen v délce tyčky od pedálu. Je to ale řešení, kde brzdný účinek nastupuje dost strmě. Protože chci přece jenom mít trochu cit při dávkování brzdné síly, jdu složitější cestou. Použiji brzdový válec z Golfa IV, který má ten správný průměr válce, bohužel s dvěma otvory 12 x 1mm. Proto musím použít rozdělovací kostky a přizpůsobit průměry holendrů. Tak tohle je ještě přede mnou .  Až to vyzkouším dám vědět, ale doufám, že to teď už klapne ! Určitě dám vědět.
Doufám, že tohle tlachání někomu pomůže a usnadní mu rozhodování při jeho tunění.
Mám se tak jak si zasloužím, líp než si přejí moji nepřátelé, hůř než si přeju já.

Offline Lucas

  • registrovaný uživatel
  • **
  • Posts: 8113
  • jedééééééém
Re: Posílení brzd v závislosti na hlavním brzdovém válci
« Reply #1 on: August 03, 2015, 16:54:57 PM »
Některé Scira a g2 měli brzdové válce 22.2mm viz odkaz http://www.automedik.cz/autodily.html?path[]=2006368&path[]=2006439&path[]=2007488&path[]=2020288&path[]=2073236&path[]=2182661&product=172362   a má 4vystupy m10x1
« Last Edit: August 03, 2015, 16:57:00 PM by Lucas »
Scirocco MK2 1.8 16V KR stage 2 in progress 2xKx2xVKxPS

Offline Lucas

  • registrovaný uživatel
  • **
  • Posts: 8113
  • jedééééééém
Re: Posílení brzd v závislosti na hlavním brzdovém válci
« Reply #2 on: August 04, 2015, 09:13:06 AM »
Jinak dobrý poznatek, a mohl by jsi napsat jak se to vypočítá, to by zajímalo mě.
Scirocco MK2 1.8 16V KR stage 2 in progress 2xKx2xVKxPS

Offline speed

  • majitel MK1
  • Global Moderator
  • registrovaný uživatel
  • *****
  • Posts: 12361
  • ........mik mik...........
Re: Posílení brzd v závislosti na hlavním brzdovém válci
« Reply #3 on: August 04, 2015, 15:25:57 PM »
a ten posilovač z Tranp. 4 si zkoušel, nebo to je jen teorie, že už to bude moc?
- na přestavbu se nechystám, jen mě zajimá čim všim sis už prošel  :D
Scirocco MK1 75  2.0 GTi  16V   9A
Mitsu Galant  97´ 2.0 16V  (LPG) žralok
Toyota Yaris mk1 1,0 "zlaťák"
BMW E46 touring  2,0 105kw

Jestli se v tym Sciroccu zabiješ, tak mi nechoď na oči !!!!  Martina

Offline milo

  • Člen CSSC
  • registrovaný uživatel
  • ****
  • Posts: 885
Re: Posílení brzd v závislosti na hlavním brzdovém válci
« Reply #4 on: August 04, 2015, 21:49:28 PM »
dobrý vědet

Offline horan

  • Global Moderator
  • registrovaný uživatel
  • *****
  • Posts: 12931
Re: Posílení brzd v závislosti na hlavním brzdovém válci
« Reply #5 on: August 04, 2015, 22:47:17 PM »
Me hlavne zaskocil ten odkaz na automedik. Tyhle stranky me maximalne vytaci.
Cokoliv na gugl napisu ohledne auta, tak vyskace stranka odkazu na tyhle zasrany prekupniky, kdyz hledam nejakej obrazek, tak zase nekolik stranek tehle polskejch prekupniku.
Jak to mam zatrhnout, aby se me nesrali do zivota?
Jediny co delaji, ze zbozi co nabizi a co si objednate objednaji oni z polskyho allegra a jen vam to preposlou. Samozrejme, ze se slusnym navysenim ceny. Mnohdy starej sunt za cenu novyho v autorizaku.
Zrovna pred chvili jsem se tu nasiral, kdyz jsem hledal nejaky veci na kocarek vw lupo a vsude oni.  >:(
S teroristy a francouzi se nevyjednava!!!

Čím dřív umřu,tím dýl budu mrtvej

Offline horan

  • Global Moderator
  • registrovaný uživatel
  • *****
  • Posts: 12931
Re: Posílení brzd v závislosti na hlavním brzdovém válci
« Reply #6 on: August 04, 2015, 22:49:54 PM »
A omlouvam se za ot.
S teroristy a francouzi se nevyjednava!!!

Čím dřív umřu,tím dýl budu mrtvej

Offline Lucas

  • registrovaný uživatel
  • **
  • Posts: 8113
  • jedééééééém
Re: Posílení brzd v závislosti na hlavním brzdovém válci
« Reply #7 on: August 05, 2015, 07:52:59 AM »
@ Horan: to mas sice pravdu ale jen z 50%, to co nabizeji na bazaru je z Allegra, ale to co maji v eshopu je stejny sortiment jako autokelly, akorat ceny maji nizsi ;)
Scirocco MK2 1.8 16V KR stage 2 in progress 2xKx2xVKxPS

Offline Cherry

  • Člen CSSC
  • registrovaný uživatel
  • ****
  • Posts: 585
  • legendy nesmí nikdy zemřít !
Re: Posílení brzd v závislosti na hlavním brzdovém válci
« Reply #8 on: August 08, 2015, 15:23:52 PM »
Jinak dobrý poznatek, a mohl by jsi napsat jak se to vypočítá, to by zajímalo mě.

Já to neměl potřebu počítat, vycházel jsem poměrově z toho co jsem tam dal. Mám tam brzdiče GIV s HBV 23,81mm, takže volím tento průměr. Samozřejmě třeba u vícepístkových by se musely spočítat objemy a účinné plochy.
« Last Edit: August 08, 2015, 15:29:50 PM by Cherry »
Mám se tak jak si zasloužím, líp než si přejí moji nepřátelé, hůř než si přeju já.

Offline Cherry

  • Člen CSSC
  • registrovaný uživatel
  • ****
  • Posts: 585
  • legendy nesmí nikdy zemřít !
Re: Posílení brzd v závislosti na hlavním brzdovém válci
« Reply #9 on: August 08, 2015, 15:28:23 PM »
a ten posilovač z Tranp. 4 si zkoušel, nebo to je jen teorie, že už to bude moc?

Informaci jsem převzal z jedné skutečné realizace GII. Pro jistotu jsem to ještě konzultoval s lidmi, co přestavují brzdové soustavy u motorek na RACE.
Mám se tak jak si zasloužím, líp než si přejí moji nepřátelé, hůř než si přeju já.

Offline Lucas

  • registrovaný uživatel
  • **
  • Posts: 8113
  • jedééééééém
Re: Posílení brzd v závislosti na hlavním brzdovém válci
« Reply #10 on: August 17, 2015, 17:16:18 PM »
A nad touhle variantou jsi nepremyslel? Z T4 bez ABS 4 vystupy, prumer 23,81   http://www.broukservis.cz/vw-transporter-t-4-1990-03-brzdy-brake-c4179/valec-brzd-hlavni-typ-4-1995-03-i29162/
Scirocco MK2 1.8 16V KR stage 2 in progress 2xKx2xVKxPS

Offline Cherry

  • Člen CSSC
  • registrovaný uživatel
  • ****
  • Posts: 585
  • legendy nesmí nikdy zemřít !
Re: Posílení brzd v závislosti na hlavním brzdovém válci
« Reply #11 on: September 22, 2016, 14:28:58 PM »
foto pro Lukase ...hlavně, že se to vešlo pod rozpěrnou tyč.
Mám se tak jak si zasloužím, líp než si přejí moji nepřátelé, hůř než si přeju já.

Offline speed

  • majitel MK1
  • Global Moderator
  • registrovaný uživatel
  • *****
  • Posts: 12361
  • ........mik mik...........
Re: Posílení brzd v závislosti na hlavním brzdovém válci
« Reply #12 on: September 22, 2016, 16:36:30 PM »
a tohle je teda ten válec z G IV  se dvóma vyvodama  ?
Scirocco MK1 75  2.0 GTi  16V   9A
Mitsu Galant  97´ 2.0 16V  (LPG) žralok
Toyota Yaris mk1 1,0 "zlaťák"
BMW E46 touring  2,0 105kw

Jestli se v tym Sciroccu zabiješ, tak mi nechoď na oči !!!!  Martina